Apr 28, 2014

Hamilenin Cinli Doktorla Imtihani

Bir de dusundum ki madem gecende geriye gittim, orada kalayim.

Hamileligimin buyuk bolumu Cakarta'da gecti. Daha once de yazdigim gibi cok yolculuk ettim. Bu yolculuklarin bir kacini Singapur'a doktor ziyaretleri olarak gerceklestirdim. Singapur'da bir sebeple tanistigim Turk arkadasimin tavsiyesiyle buldum Cinli doktorumu. Gayet modern bir hastanede, inanilmaz kalabalik bir bekleme salonunda gecirdik bazi gunlerimizi.

Guya size saat veriyorlar. Ilkinde bilememisiz, gittik sabah 9'da randevumuz olmasina ragmen saatlerce bekledik. Kocam patlayacakti artik. Neyse gereken tahliller yapilacak diye notlar dusuldu, bize risklerden bahsedildi falan. Ilk defa biri bize (pardon bana) "Bu cocugun babasi kocaniz mi?" dedi! Nedense bu gayet normal soru bir ters geldi ama cok da umursamadik. Kan degerleri, kan grubu falan, kan uyusmazligi icin onemli bir bilgiydi cunku. Ancaaaak, sonraki her gidisimde ayni soruyu tekrarlayinca (hem de kizimin kan grubu kocaminkiyle ayni cikti), bu konu uzerinden 2,5 yil gecmesine ragmen aramizda bir espri konusu olarak yerini almaya hak kazandi. Ayol bir sordun dedik, ikinciyi sordun evet kocamdan bu adamdan dedik. Daha ne soruyorsun bacim? Alacam facani asagi, gorecen gununu! Onun disinda kendisi iyi bir doktordu aslinda. SOn derece detayli bir organ taramasi yapti, hamileligimin sonraki her ultrason kontrolunde beni bebegime bakmaktan, romantik romantik gozyasi dokmekten alikoyan vurucu gercegi soyleyiverdi. Bobrek kanallarinda bir genislik var, bu olabilen bir sey ancak dogum sonrasinda gecip gecmedigini bilebiliriz. Bunun disinda sadece bu genisligin ilerlemedigini kontrol etmekle yetinecegiz. Iyi haberi vereyim, dogduktan sonra yapilan kontrolde her seyin normal, tastamam oldugunu ogrendik ama benim endise kumkumasi bunyem bu laf 19. haftada edildikten sonraki her kontrolde cocugun bobreklerine baktiniz mi diye (3 doktorumun hepsini) durtmekle gecti. Herkes cocugunun elini, ayagini, pipisini, kukusunu arayip kime benzedigini tartisadursun benim ilk sordugum soru hep bobreklerde bir degisiklik var mi? oldu.

Yoktu ve buna da cok sukur dedik hep. Herkes beni rahatlatmaya calisti, doktorum da bunun takip edilmesi gerektigini ama cok da endiselenmemizi salik verdi. Ancak ah o google icime ne endise tohumlari serpeledi.

Hamilelik guzel sey, ozluyorum ben o gunleri bazen. Sonra fotograflara bakinca patlayacakmisim ayol ne ozlemesi deyip kendime geliyorum:)

No comments:

Post a Comment